Palubní Počítač (MDF) a Úpravy Audiosystému ve Vozidle
Moderní vozidla jsou stále více vybavena pokročilými systémy, které sledují stav různých součástí vozu, včetně osvětlení. Jednou z těchto funkcí je systém pro hlášení prasklých žárovek, který upozorňuje řidiče na jakékoli problémy s osvětlením. Přestože LED žárovky nabízejí mnoho výhod, jako je delší životnost, nižší spotřeba energie a vyšší jas, jejich instalace může vést k falešnému hlášení prasklé žárovky. To je způsobeno rozdílem v elektrickém odběru mezi LED žárovkami a tradičními halogenovými nebo žárovkovými světly.
LED Žárovky a Rezistory
LED žárovky mají ve srovnání s halogenovými světly výrazně nižší spotřebu energie. Systém hlášení prasklých žárovek v moderních vozech je však navržen tak, aby rozpoznal nízký odběr energie jako indikátor prasklé žárovky. Tím pádem může vůz chybně hlásit, že je žárovka prasklá, i když LED žárovka správně funguje. V případě LED žárovek v automobilu rezistor zvyšuje elektrický odpor a simuluje tak vyšší odběr energie, který odpovídá klasickým žárovkám. Rezistor je elektrická součástka, která slouží k omezení průchodu elektrického proudu.
Typy Rezistorů a Jejich Instalace
Rezistory pro LED žárovky jsou dostupné v několika variantách a jejich volba závisí na konkrétním typu žárovek a účelu, pro který je potřebujete. Blinkry (směrová světla) jsou často problematická, protože blikají rychleji, než by měly, kvůli nízkému odporu LED žárovek. Tyto světla jsou klíčová pro bezpečnost na silnici a vyžadují bezchybné fungování.
Správná instalace rezistoru je klíčová pro to, aby LED žárovky ve vašem vozidle fungovaly bez chybových hlášení:
- Určení správného umístění: Rezistor je třeba instalovat do elektrického obvodu mezi LED žárovkou a napájením.
- Připojení rezistoru: Rezistor má dva dráty - jeden připojte k napájecímu vodiči (kladný pól) a druhý k uzemnění (záporný pól).
Použití rezistorů je jednoduché a efektivní řešení, jak eliminovat problém s hlášením prasklé žárovky při instalaci LED žárovek v moderních vozidlech. Instalace rezistoru zajistí, že váš palubní počítač bude správně fungovat, aniž by hlásil falešné chyby. Pokud se vám nechce instalovat rezistory samostatně, existuje i další možnost - použití LED žárovek s integrovaným odporem.
Úpravy Audiosystému
Pokud jde o vylepšení audiosystému ve vozidle, existuje několik možností, jak dosáhnout kvalitnějšího zvuku. Základní reproduktory ve vozidlech často nedosahují požadované kvality, a proto je výměna reproduktorů jedním z prvních kroků k lepšímu zvuku. Dále je vhodné zvážit tlumení dveří, které snižuje vibrace a zlepšuje akustické vlastnosti interiéru.
Výměna Autorádia
Pokud chcete vylepšit audio systém, můžete začít výměnou autorádia. Pokud nechcete rýpat tak po vyndání rádia Philips je zde standardní škvíra pro rádio 1 Din, zde doporučím Sony, Pioneer, Panasonic. No Name (ani Cencor a podobně) určitě nekupujte výkony jsou malý odcházej mechaniky nečitelný displeje atd. Hlavně si zkontrolujte jestli u daného rádia je čitelný display z vyššího úhlu nebo má říditelný kontrast. Neb radio je hodně nízko a na display by jste viděli prd. Takže veškerou výměnou bych začal asi zde.
Reproduktory
Původní reproduktory jsou naprd, jako jediné sice mají standardní rozměr 10 cm ale o to hůř hrajou, žádné basy, ozvučnice neuzavřená a s dírama. Takže tady kupte cokoliv lepšího ale stejně o nikdy hrát nebude. Přední reproduktory jsou dvoupásmové komponentní, to znamená že výškový reproduktor je oddělen od basového. Frontera má tady hodně velké - protože nepoužívá standarní reproduktory 130 mm, nebo 165 mm ale speciální 155 mm a ty takřka nejde sehnat v kvalitní variante. Tedy bud nechte co máte, nebo musíte jít cestou redukčního kroužku na kvalitní reproduktor 13 cm. Proto já osobně šel cestou velkého redukčního kroužku.
Přidělání reproduktorů ale na samotný tapecírung není moc ideální protože je docela měkej takže se pak spíš klepou dveře než aby to hrálo. Pokud půjdete touhle variantou napojte se paralelně na drátky (žlutý,modrý) jenž vedou na zadní repráčky. V zadních dveřích původně žádné reproduktory nejsou což je škoda, neb je to ideální velikost ozvučníce.
Subwoofer
Ač je to neuvěřitelné subwoofer dokáže vyřešit vše. A to proto že již se základními reproduktory dokáže udělat hodně muziky. Všiměte si že pokud dáte nahlas rádio z basama repráky začnou okamžitě chrastit, pokud však sundáte basy na minimum, můžte si dovolit vyší nezkreslenou hlasitost, ale zase holt nemáte ty basy. Subwoofry jsou v základu možné dva typy. Aktivní a pasivní. Pasivní je takový co k sobě potřebuje jetě zesilovač (placatá krabice velikosti knihy) Aktivní má již zesilovač v sobě a stačí mu pouze signál z rádia a napájení. Proto je tato verze 100% lepší pokud nebudete dělat velkou muziku. Další výhoda je že většinou nezabírá moc místa a když potřebujete naložit náklad, prostě jen odpojíte konektor a vyndá te ho.
Tlumení a Odrezonování
Pokud jste šílenci jako já a chcete to ještě vylapšit, zateplit odrezonovat. jsou dvě etapy. První je izolace stropu. Tde jsem sundal celý tapec koupil pár levných karimatek a přesně vyplníl mezi výztužema a nalepil chemoprenem, Nezdá se to ale teplo se drží déle naopak za sluníčka jde mín dovnitř a hluku je mín. Druhá etapa je odvibrování dveří kde jsou reproduktory. Tady jsem koupil speciální asfaltový pásy.
Příklady Úprav Audiosystému ve Vozidlech Škoda
Níže jsou uvedeny příklady úprav audiosystému provedené ve vozidlech Škoda:
Model Vozidla | Úpravy | Použité Komponenty | Cena |
---|---|---|---|
Škoda Octavia II FL | Multimediální jednotka, reproduktory, tlumení dveří | Zenec Z-E2055, Hertz CK 165L, CTK | 33 480,- Kč |
Škoda Octavia III | Tlumení dveří, reproduktory | CTK, Blam Relax 2 165 R2X | 10 000,- Kč |
Škoda Kodiaq | Výměna reproduktorů, tlumení dveří | ETON POW16+, CTK Practic, CTK Elastic F6 | 25 980,- Kč |
tags: #palubní #počítač #mdf #co #to #je