Úspěch na olympiádě a jeho dopad na sportovce v České republice

Does money bring success or does success bring money? Olympijský úspěch sportovcům po návratu domů jistě přinese mnoho příležitostí. Ženská vítězka v hodu oštěpem Barbora Špotáková se pravděpodobně bude těšit úspěchu a slávě, ale také vyšším ziskům z reklamy.

Špotáková má zkušenosti s účinkováním v reklamách, i když nekomerčních. Objevila se v kampani organizované pražským magistrátem, která měla podpořit kandidaturu Prahy na pořádání letních olympijských her v roce 2016. "Je skvělé s ní pracovat, je velmi fotogenická," říká Eda Kauba, ředitel agentury Euro RSCG, která se na produkci reklam podílela.

"Proplacení za účinkování v reklamě má hodnotu stovek tisíc korun, i když existují i smlouvy s ještě vyššími nabídkami," tvrdí Marek Tesař z Mather Activation Agency.

Jméno sportovce samo o sobě nestačí k zajištění lukrativní smlouvy. Důležité jsou také jeho komunikační schopnosti, manažerské schopnosti agenta a to, zda je dodavatelem místní nebo mezinárodní společnost. Důležitý je i "příběh" sportovce.

"Sportovec musí být schopen nabídnout příběh nebo program, jak oslovit cílovou skupinu. Kupodivu atraktivita sportovní disciplíny není tak zásadní," vysvětluje Tesař.

Čtěte také: Článek o metrologii a prof. Tesařovi

Tesař však naznačuje, že jejich úspěch v České republice bude záviset na jejich "viditelnosti" v zemi. Zdá se, že v současné době mají větší šanci stát se "hvězdami" v USA. "Kateřina je primárním zájmem českých firem, protože je Češka. Příběh páru je atraktivní spíše z globálního pohledu.

"Pokud by velký výrobce kontaktních čoček použil její jméno k tvrzení, že s jejich čočkami zákazníci zasáhnou cíl stejně přesně jako Kateřina, dokážu si představit velmi výhodnou smlouvu pro Kateřinu," říká Kauba. I další čeští medailisté z Pekingu mohou získat nabídky na účinkování v reklamách. Například střelec David Kostelecký podepsal smlouvu s energetickou společností E.ON ještě před olympiádou. V současné době se však nepřipravuje žádná reklamní kampaň.

Jediným případem masivní reklamní kampaně na českém území srovnatelné s těmi na Západě byla kampaň České spořitelny, která využila tvář českého fotbalového brankáře Petra Čecha.

Jako oficiální partner Olympijských her Rio 2016 připravila Visa v rámci Olympijského parku na Lipně Visa stan, kde je až do 21. srpna možné vžít se do kůže olympijských silničních cyklistů díky jedinečné cyklistické virtuální realitě. Za prvních 11 dní provozu najelo celkem 2 000 účastníků závodu bezmála 3 200 kilometrů. Nejlepší čas na trati je zatím 2 minuty a 17 vteřin. Exhibiční souboj na trati si vyzkoušeli třeba Roman Šebrle, Tomáš Verner nebo kajakář Vítek Přindiš s bývalým dráhovým cyklistou Pavlem Buráňem.

„Jsme rádi, že se jako dlouhodobý partner můžeme podílet na realizaci vůbec nejvýznamnějšího sportovního svátku. Díky Olympijskému parku Rio-Lipno si mohou fanoušci užít bujarou atmosféru Ria alespoň na dálku. Pomocí brýlí pro virtuální realitu a speciálního trenažéru se navíc ocitnou přímo v ulicích Ria a v rámci virtuálního závodu projedou třeba okolo legendární pláže Copacabana,“ říká regionální manažer společnosti Visa Europe pro Česko a Slovensko Marcel Gajdoš.

Čtěte také: Ordinační hodiny lékařské služby

Jízdy se mohou účastnit dva jezdci najednou, takže lze v reálném čase změřit síly s přáteli nebo dalšími fanoušky cyklistiky. Soutěžící s nejrychlejším časem pak bude na konci Olympiády vyhlášen absolutním vítězem závodu a získá cenu v podobě telefonu Samsung Galaxy S7 edge a speciálních Samsung Gear VR brýlí.

Po virtuálním olympijském závodu si návštěvníci mohou prohlédnout unikátní výstavu sportovní výbavy českých cyklistických olympioniků. Nechybí futuristické kolo dráhového cyklisty Pavla Kelemena, výbava Leopolda Königa a Jaroslava Kulhavého či jimi podepsané olympijské dresy. Kdo se cítí spíše na odpočinkovější cyklistiku s menší námahou, může se zastavit na dalším stanovišti Visa, umístěném poblíž cyklostezky. Zájemci si zde mohou bezplatně vyzkoušet jízdu na moderních elektrokolech.

Olympijský park nabízí kromě cyklistických disciplín i spoustu dalších možností vyžití. „V obcích kolem Lipenské přehrady mají návštěvníci možnost vyzkoušet si 50 sportů a atrakcí včetně wind surfingu, jízdy na divoké vodě, lukostřelby, beach volejbalu a spousty dalších. Jsme rádi, že je Visa naším partnerem a i díky její podpoře se originálně rozšířila nabídka aktivit pro návštěvníky,“ říká Marek Tesař, marketingový ředitel Českého olympijského výboru. „V programu je také řada setkání s vrcholovými sportovci a park je rovněž prvním místem, kam naši olympionici po návratu z Ria dorazili, aby spolu s fanoušky oslavili svůj úspěch,“ dodává Marek Tesař.

„Chceme široké veřejnosti ukázat, jak je sport pro společnost důležitý. Nejen z pohledu aktivního životního stylu a zdraví, ale také proto, že dává lidem do života důležité vlastnosti. Chtěli bychom, aby se lidé připojili k hodnotám Českého olympijského týmu, abychom vytvořili jeden tým,“ řekl Jiří Kejval, předseda Českého olympijského výboru.

Ambasadory kampaně jsou trojnásobná olympijská medailistka ve střelbě Kateřina Emmons (odhodlání), olympijský vítěz v moderním pětiboji David Svoboda (fair play), olympijská šampionka ve veslování Mirka Topinková Knapková (hrdost), stříbrný olympijský medailista ve vodním slalomu Vavřinec Hradilek (odvaha) a dvojnásobný olympijský vítěz v rychlostní kanoistice a sportovní ředitel Českého olympijského výboru Martin Doktor (týmový duch).

Čtěte také: Silniční obzor a Jaroslav Franěk Tesař

Člen Lékařské komise ČOV Jaroslav Větvička se podílí na unikátním evropském zdravotně-sportovním projektu ARISTO, jehož cílem je zlepšení tréninkových metod s důrazem na prevenci potenciálních zdravotních problémů mladých sportovců. Projekt by měl také pomoci při odhalování sportovních talentů.

Do projektu se zapojil beachvolejbalový klub z pražského Ládví. „Aktuálně mají děti za sebou zdravotní prohlídku. V následujících týdnech je čekají výkonnostní a motorické testy spolu s měřením specifických volejbalových dovedností,“ přibližuje průběh testování Jan Herget z Beachklubu Ládví. V rámci oddílové spolupráce bylo testování otevřeno i volejbalistům z Beachklubu Strahov a ČZU Praha.

Výkonnost dětí, konkrétně žáků základních škol v ČR, nově monitoruje také ČOV prostřednictvím soutěžního projektu Sazka Olympijský víceboj. „Každý školák, který absolvuje všech osm disciplín víceboje, získá sportovní vysvědčení s analýzou svých fyzických předpokladů.

The tradition of Olympic Runs began in the Czech Republic in 1987. This year, all participating runners can donate a part of the starting fee to a good cause.

“Organising a bronze Olympic Run is not extremely demanding and we believe that as many communities of running enthusiasts across the Czech Republic as possible will join us,” says Marek Tesař, Marketing Director of the Czech Olympic Committee, appealing to potential organisers to join the event.

Už 6. listopadu 2015 podepsal Český olympijský výbor s ministerstvem zahraničí memorandum o užívání jednoslovného názvu „Česko“ v cizojazyčných ekvivalentech. Mezinárodní olympijský výbor spravuje databázi států pro sportovní utkání. Momentálně je tam uvedena Česká republika. Ve 2. části konference následně proběhl diskusní panel „CZECHIA x CZECH REPUBLIC“ za účasti zástupců sportovních svazů a expertů.

Český olympijský výbor a společnost T-Mobile sportovním fanouškům přinesou největší tuzemskou běžeckou událost, při níž odstartují všechny závody ve stejný okamžik. Účastníci si přes internet mohou vybrat některý ze závodů zlaté, stříbrné či bronzové kategorie anebo se T-Mobile Olympijského běhu zúčastnit prostřednictvím individuální výzvy.

„Běh je celosvětový fenomén nenáročný na výbavu, lidi ohromně baví. Výhodou T-Mobile Olympijského běhu bude právě volba místa a formy,“ vyzdvihuje marketingový ředitel ČOV Marek Tesař a předseda ČOV Jiří Kejval ho doplňuje: „Tento koncept má velmi reálný potenciál předstihnout v počtu účastníků i největší světové běžecké akce.

V programu McDonald’s Olympic Hopefuls je zařazeno sedm sportovců, například Klára Spilková, Anežka Drahotová, Ester Ledecká a Lukáš Rohan. Český olympijský výbor se rozhodl v tomto projektu na podporu mladých sportovců od roku 2015 ještě více angažovat.

Projekt McDonald’s Olympic Hopefuls má za cíl vytvořit mladým talentovaným sportovcům ideální podmínky pro přechod z juniorské kategorie do seniorské. Poskytuje jim zázemí, které sportovci získávají díky osobním partnerům a snaží se přispívat k vyšší výkonnosti sportovců na počátku jejich seniorské kariéry.

tags: #marek #tesar #olympic #czech #republic

Oblíbené příspěvky: