Návod na demontáž palubní desky Seat Leon 2001 a řešení problémů s topením a klimatizací
Tento článek se zabývá demontáží palubní desky u vozidla Seat Leon 2001 a řešením souvisejících problémů, jako je vrzání, skřípání, nefunkční topení nebo klimatizace a cvakající servomotorky.
Demontáž palubní desky
Při demontáži palubní desky je důležité postupovat opatrně a systematicky. Zde je několik tipů a rad:
- Budíky ven, středový panel ven, pak se to dělá líp.
- Po stranách pod deklama, 2ks u stěračů, středový rámeček, rádio, klima ven.
- Kastlík ven a kolem nohou jsou taky naky šroubky.
- Povol to, co vidíš.
Volant není nutné demontovat, stačí jej dát co nejdále od přístrojovky a co nejníže. Musí se demontovat spínač světel - tam jsou taky šrouby, co drží palubovku v autě, airbag na druhé straně - to samé, přístrojovka, plasty okolo klimy a rádia (tam si zapamatuj, jak jsou plasty skládané dohromady a šroubované do sebe), plasty okolo bočních okének, pojistky na boční straně palubovky a v neposlední řadě i šrouby od motoru - jsou za přihrádkou nad motorem, jak jsou stěrače a pylový filtr. Jeden šroub je až za plastovým držákem filtru.
Problémy s topením a klimatizací
Nefouká na čelní sklo
Pokud vám nefouká vzduch na čelní sklo, může být problém v motorčeku klapky rozmrazování. Diagnostika by to měla potvrdit. V některých případech je možné motorček vyměnit i přes otvor po přihrádce před spolujezdcem. Pokud to nepomůže, zkontrolujte, zda není klapka zablokovaná nebo přilepená.
Netopí strana u spolujezdce
Pokud vám netopí strana u spolujezdce, problém je pravděpodobně v motorčeku, který je umístěn níže s horším přístupem. Musí se toho trošku víc rozebrat než u toho horního. Starý motorek nevyhazujte, než si budete jistý, že nový funguje jak má.
Čtěte také: Palubky: moderní design
Cvakající Climatronic
Cvakání v climatronicu je často způsobeno vadnými servomotorky klapek. Tyto motorky se dají vyměnit, ale je třeba zjistit, které jsou vadné. V některých případech je nutné demontovat palubní desku, aby se k nim dostalo.Problém se může týkat i vozidel s poloautomatickou klimatizací (Climatic).
Umístění servomotorků:
- V158: U řidiče pod palubkou.
- V159: U spolujezdce.
- U spolujezdce se nachází ještě jeden motorek, jehož číslo není uvedeno.
Odhlučnění vozidla
Pokud se rozhodnete demontovat palubní desku, můžete využít příležitosti k odhlučnění vozidla. Na trhu existuje mnoho kvalitních materiálů, které dokáží výrazně snížit hluk v kabině. Zákazníci doporučují například Comfortmat.
Zkušenosti uživatelů s odhlučňovacími materiály:
- Dobře se s nimi pracuje, rychle přilnou k povrchu a snadno se tvarují.
- Po aplikaci na podběhy zmizel nepříjemný hluk od kol a tím i snížení hluku v kabině.
- Použití na příčku motorového prostoru (motor vzadu) je velice efektivní, motor už téměř není slyšet.
- Instalace na podběhy u Octavia I překvapila, hluk od kol zcela zmizel.
Tabulka s typy servomotorků a jejich umístěním
Typ servomotorku | Umístění |
---|---|
V158 | U řidiče pod palubkou |
V159 | U spolujezdce |
Další servomotorek | U spolujezdce (číslo nezjištěno) |
Čtěte také: Recenze laku antracit na palubky
Čtěte také: Palubky: Co je třeba vědět před nákupem
tags: #seat #leon #2001 #rozebrani #palubky #navod