Návod na demontáž palubní desky Seat Leon 2001 a řešení problémů s topením a klimatizací

Tento článek se zabývá demontáží palubní desky u vozidla Seat Leon 2001 a řešením souvisejících problémů, jako je vrzání, skřípání, nefunkční topení nebo klimatizace a cvakající servomotorky.

Demontáž palubní desky

Při demontáži palubní desky je důležité postupovat opatrně a systematicky. Zde je několik tipů a rad:

  • Budíky ven, středový panel ven, pak se to dělá líp.
  • Po stranách pod deklama, 2ks u stěračů, středový rámeček, rádio, klima ven.
  • Kastlík ven a kolem nohou jsou taky naky šroubky.
  • Povol to, co vidíš.

Volant není nutné demontovat, stačí jej dát co nejdále od přístrojovky a co nejníže. Musí se demontovat spínač světel - tam jsou taky šrouby, co drží palubovku v autě, airbag na druhé straně - to samé, přístrojovka, plasty okolo klimy a rádia (tam si zapamatuj, jak jsou plasty skládané dohromady a šroubované do sebe), plasty okolo bočních okének, pojistky na boční straně palubovky a v neposlední řadě i šrouby od motoru - jsou za přihrádkou nad motorem, jak jsou stěrače a pylový filtr. Jeden šroub je až za plastovým držákem filtru.

Problémy s topením a klimatizací

Nefouká na čelní sklo

Pokud vám nefouká vzduch na čelní sklo, může být problém v motorčeku klapky rozmrazování. Diagnostika by to měla potvrdit. V některých případech je možné motorček vyměnit i přes otvor po přihrádce před spolujezdcem. Pokud to nepomůže, zkontrolujte, zda není klapka zablokovaná nebo přilepená.

Netopí strana u spolujezdce

Pokud vám netopí strana u spolujezdce, problém je pravděpodobně v motorčeku, který je umístěn níže s horším přístupem. Musí se toho trošku víc rozebrat než u toho horního. Starý motorek nevyhazujte, než si budete jistý, že nový funguje jak má.

Čtěte také: Palubky: moderní design

Cvakající Climatronic

Cvakání v climatronicu je často způsobeno vadnými servomotorky klapek. Tyto motorky se dají vyměnit, ale je třeba zjistit, které jsou vadné. V některých případech je nutné demontovat palubní desku, aby se k nim dostalo.Problém se může týkat i vozidel s poloautomatickou klimatizací (Climatic).

Umístění servomotorků:

  • V158: U řidiče pod palubkou.
  • V159: U spolujezdce.
  • U spolujezdce se nachází ještě jeden motorek, jehož číslo není uvedeno.

Odhlučnění vozidla

Pokud se rozhodnete demontovat palubní desku, můžete využít příležitosti k odhlučnění vozidla. Na trhu existuje mnoho kvalitních materiálů, které dokáží výrazně snížit hluk v kabině. Zákazníci doporučují například Comfortmat.

Zkušenosti uživatelů s odhlučňovacími materiály:

  • Dobře se s nimi pracuje, rychle přilnou k povrchu a snadno se tvarují.
  • Po aplikaci na podběhy zmizel nepříjemný hluk od kol a tím i snížení hluku v kabině.
  • Použití na příčku motorového prostoru (motor vzadu) je velice efektivní, motor už téměř není slyšet.
  • Instalace na podběhy u Octavia I překvapila, hluk od kol zcela zmizel.

Tabulka s typy servomotorků a jejich umístěním

Typ servomotorku Umístění
V158 U řidiče pod palubkou
V159 U spolujezdce
Další servomotorek U spolujezdce (číslo nezjištěno)

Čtěte také: Recenze laku antracit na palubky

Čtěte také: Palubky: Co je třeba vědět před nákupem

tags: #seat #leon #2001 #rozebrani #palubky #navod

Oblíbené příspěvky: